Kasım indirimlerine dikkat: Uzman isim madde madde sayarak uyardı… – Son Dakika Ekonomi Haberleri

Tüketicilerin kasım ayında yoğunlaşan indirim kampanyalarına dikkat etmesi, indirim öncesi ve sonrası fiyatları karşılaştırması mağduriyet yaşamamak adına önemli.
Perakende firmaları ve alışveriş siteleri kasım ayında “efsanevi”, “harika” gibi isimler taşıyan birçok üründe indirim yapılacağını duyurdu.
ANA SORUNLAR
Tüketicilerin özellikle e-ticaret yoluyla alışveriş yaparken dikkat etmesi gereken pek çok konu var. İndirim döneminde yanıltıcı fiyat düşüşleri, lojistik süreçlerde aksamalar, kötü niyetli satıcılar tarafından gönderilen ayıplı ürün veya ürün bedelinin tahsil edilmesine rağmen kargoya verilmemesi, cayma hakkının kullanılamaması gibi sorunlar tüketicilerin karşılaştığı başlıca olumsuzluklar olarak öne çıkıyor.
Tüketicilerin mağdur olmaması için öncelikle satıcıların açık isim ve adresleri, işletme unvanları, sabit telefon numaraları, vergi kimlik numaraları, MERSİS kayıtları, Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi (ETBİS) kayıtları, güven damgası akreditasyonu gibi bilgileri kontrol etmeleri gerekiyor.
“Hiçbir şirket zararına satış yapmaz”
Tüketici Hakları Derneği Başkanı Ergün Kılıç, tüketicilerin bu dönemde sırf “indirim var” diye alışveriş yapmaması, ihtiyaçlarını dikkate alması gerektiğini söyledi.
Kampanyaların en yoğun olduğu dönemlerde yanıltıcı pazarlama hileleriyle karşılaşılabileceğine dikkat çeken Kılıç, şöyle konuştu: “Hiçbir firma aslında zararına satış yapmaz. Ucuz ürün iddiasıyla düzenlenen birçok kampanya, tüketiciyi hızlı karar almaya iten pazarlama tuzakları içerir.”
PSİKOLOJİK YÖNLENDİRME!
Firmaların “son 10 ürün”, “sınırlı stok” gibi ifadelerle tüketicileri psikolojik olarak manipüle ettiğini söyleyen Kılıç, Kasım indirim dönemlerinde sahte e-ticaret siteleri, çalıntı kart işlemleri ve teslim edilmeyen ürünler nedeniyle yapılan şikayetlerde ciddi bir artış yaşandığını anlattı.
Bu dönemde Ticaret Bakanlığı, belediyeler, ticaret odaları ve tüccarların daha etkin piyasa gözetimi ve denetimi yapması gerektiğini belirten Kılıç, şöyle konuştu:
“Denetim sadece tabela üzerinde yapılmamalı, sahada, raf arkasında, vitrin ve paravan arkasında yapılmalı. Denetimin sorumluluğu sadece tüketiciye yüklenmemeli. Tüketiciler gerçek indirim ile sahte indirim arasında ayrım yapmak için aceleci kararlar vermemeli. Ürünün fiyat geçmişini kontrol edip gerekli araştırmaları yapmalı. Şüpheli sitelere kişisel veya kart bilgilerini girmemeli. Sadece indirim oranına değil, satış koşullarına da dikkat edilmeli. Bu ileride şikayetlerin önüne geçecektir.”



