Manisa Tramvayı için imzalar atıldı – Son Dakika Türkiye,Cumhuriyet’in Egesi Haberleri
İstanbul'a giderek Metro İstanbul'u ziyaret eden Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Mimar Ferdi Zeyrek, raylı sistem ve ulaşım gibi alanlarda incelemelerde bulundu, ardından Metro İstanbul heyeti Manisa'ya geldi. Tramvay projesi için Manisa'da inceleme yapan 5 kişiden oluşan uzman ekip, güzergahın fizibilitesini, durakları, taşınacak yolcuları ve maliyetleri değerlendirdi.
PROJENİN İLK İMZASI ATILDI VE BAŞLATILDI
Manisa'da yıllardır kanayan bir yara olan ulaşım sorununu çözmek için çalışmalarını olabildiğince hızlı ve titizlikle sürdüren Belediye Başkanı Ferdi Zeyrek, ön sözleşmeyi İstanbul Büyükşehir Belediyesi Metro İstanbul AŞ Genel Müdür Yardımcısı Fatih Gültekin ile imzaladı.
BELEDİYE BAŞKANI ZEYREK'TEN İMAMOĞLU'NA TEŞEKKÜR
Sözleşmenin imzalanmasının ardından yaptığı açıklamada Başkan Zeyrek, şunları söyledi: “Geçtiğimiz haftalarda ekibimle birlikte raylı sistem ve ulaşım gibi alanlarda oldukça tecrübeli bir şehir olan İstanbul'u ziyaret ederek incelemelerde bulunduk. Metro İstanbul yönetimi bizi ağırlayarak kurumun çalışmaları, faaliyet alanları ve projeleri hakkında bir sunum gerçekleştirdi. Deneyimlerinden yararlanmak istediğimiz Metro İstanbul uzmanlarından oluşan heyeti Manisa'da ağırladık. Değerli misafirlerimiz şehrimizde fizibilite çalışması yaptı. Fizibilite çalışmaları sonunda inşaata başlamak için ön sözleşme imzaladık. Bu süreçte desteklerini yoğun olarak hissettiğimiz İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Sayın Ekrem İmamoğlu'na ve Metro İstanbul'un değerli liderlerine Manisa adına teşekkür ediyorum. “Vatandaşlarımızın yaşam standartlarını en üst düzeye çıkarmak için var gücümüzle çalışmaya devam edeceğiz” dedi.
DEMİRYOLU OLMAYAN OTONOM İLETİM SİSTEMİ OLUŞTURULACAK
Projenin gerçekleşmesi halinde tamamen elektrikli, çevre dostu, ileri teknolojilerle donatılmış, yüksek yolcu kapasitesine sahip ve Türkiye'de ilk olacak yeni nesil Raysız Tramvay (ART) elektrikli araçları Manisa'ya ulaşacak. ART hattı ise günümüzde kullanılan geleneksel tramvay sistemlerine göre pek çok farklılığıyla öne çıkıyor. Geleneksel tramvay sistemleri için demiryollarının döşenmesi gerekli iken ART sistemi için böyle bir altyapıya gerek yoktur. ART araçları, yolları tespit edebilen sensörler sayesinde daha esnek bir rota izliyor. Bu durum şehir içi ulaşımda daha fazla güzergah seçeneği sunarken, raylı sistemlerin bilinen rijit bir ulaşım sistemi olmasının dezavantajını da nispeten azaltacak gibi görünüyor.
SİSTEMİN EKONOMİK ÖZELLİKLERİ
Geleneksel tramvay sistemlerinde demiryolu hattının döşenmesi, bakımı ve onarımı maliyet gerektirirken, ART sistemi ile bu maliyetlerden tasarruf sağlanabiliyor. Öte yandan bu sistemin yatırım maliyetleri açısından daha ucuz olduğu da göze çarpıyor. ART aracı her 100 bin kilometrede 2,5 milyon lira yakıt tasarrufu sağlıyor. ART sisteminin hayata geçirilmesiyle araç başına yıllık 300 ton civarında karbondioksit emisyonunun önlenmesini bekleyen Manisa Büyükşehir Belediyesi, hem çevreyi hem de belediye bütçesini koruyacak. Ayrıca 420 yolcu kapasiteli yeni nesil ulaşım aracı ART, sessiz çalışacak ve şehirdeki gürültü kirliliğinin önüne geçecek.